Élményalapú múzeumi installáció bemutatása
Kevés olyan projekt akad, ahol a történelem, a technológia és az élménypedagógia ilyen magas szinten találkozik. A Fingerprint Reklámügynökség csapata büszke rá, hogy részese lehetett az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark egyik legnagyobb szabású kiállítási fejlesztésének. Az élményalapú múzeumi installáció fejlesztés az Iránytű 2016 eseménymarketing díjátadóján 2. helyezést ért el. A több mint 1,5 éven át zajló komplex munka nemcsak látványos volt, hanem tartalmilag is gazdag élményt nyújtott.
Az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark egyik főépülete a Feszty-körképnek is helyet adó Rotunda. Az épület belülről teljesen körüljárható, a benti kiállítások pedig olyan korszerű multimédiás és interaktív elemeket is tartalmaznak, amelyek mindenben megfelelnek a mai kor múzeumi-turisztikai elvárásainak. A történelmi kiállítás építés több mint 1000 négyzetméteren, hat tematikus térben valósult meg, a történelmi hűséget és a modern, digitális élménytechnológiát ötvözve. A projekt részeként a Rotunda épület négy új, különböző tudományágakhoz kapcsolódó interaktív tárlattal bővült. Ezen kívül teljes körűen berendeztük az új Látogatóközpontot és a Kulturális Örökségműhelyt, ahol a tartalom és a forma egyaránt élményszerű és korszerű lett.
Történelmi kiállítás építés szolgáltatásai
Interaktív játékok és digitális installációk fejlesztése, touch infó terminálok telepítése
Digitális belépésszámláló célcsoport elemző AI megoldással
Feszty Árpád alkotói terem és numizmatikai kiállítás építés
Multimédiás tartalmak és érintőképernyős információs eszközök létrehozása,
3D parktérkép, elektronikus vendégkönyv és látogatásmenedzsment rendszer bevezetése,
Panoptikum, építészeti kivitelezés és teljes kiállításdekoráció,
Korhű enteriőrök és bútorzat gyártása,
Kiállítási bábúk kivitelezése korhű ruházatban
A fejlesztés célja
A célunk nem csupán a történelmi kiállítás építés és élményalapú múzeumi installáció volt – hanem olyan látogatói élmény létrehozása, amely maradandó emlék marad minden korosztály számára. A látogatók belebújhatnak egy végvári vitéz bőrébe, Gárdonyi Géza mellett ülhetnek egy installációban, vagy egyszerűen csak elmélyülhetnek a korszak történelmi kontextusában – mindezt szórakoztató, informatív módon.
A Fingerprint Reklámügynökség szemléletében az élmény nem lehet pusztán vizuális – a látogató akkor kapcsolódik igazán, ha tartalmi, technológiai és érzelmi szinten is bevonódik. Az Ópusztaszeren megvalósított projektünk ezt hivatott bizonyítani.
Vedd fel velünk a kapcsolatot, és kezdjük el a közös munkát!